مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 14:252017-04-29سياسي

اندر ضرورت همکاری های استراتژیک ایران و روسیه


روزنامه آفتاب یزد روز پنجشنبه 31 فروردین 96 در صفحه اول خود مصاحبه ای با جناب آقای دکتر نقیب زاده استاد بزرگ دانشگاه در مورد رابطه ایران با روسیه انتشار داده است که به نظر می رسد نیاز به نقد و بررسی دارد.

البته تمام این مصاحبه در مورد روسیه نیست و نظر روزنامه نگار محترم هم در تأکید بر برخی از نکات به اصطلاح ضد روسی مندرج جنبه ژورنالیستی دارد، اما به هرحال از آنجا که تحلیل و بررسی "جایگاه روسیه در سیاست خارجی ایران" در دوران کنونی اهمیت ویژه دارد به نکاتی اشاره می شود .

جناب دکتر نقیب زاده مقایسه ای بین روسیه و اروپا کرده و توصیه کرده اند که اروپا برای ایران مطمئن تر از روسیه است.

همچنین، پیشتر جناب آقای دکتر رمضان زاده در مصاحبه ای با سایت دیپلوماسی ایرانی مورخ 25 اسفند 95 زیر تأثیر روسو فوبیا مطالبی را علیه جایگاه روسیه در سیاست خارجی ایران نسبت داده اند که قابل بحث است .

به نظر می رسد دفاع از روابط ایران و روسیه در مقطع فعلی هم امری است حکومتی و در عین حال، کنشی سیاسی که به لحاظ روشنفکری قابل دفاع است؛ یک مسئله مهم که در همه سطوح باید آنرا جدی گرفت.

پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که مطالب ذیل نه از باب انتقاد از بزرگان به منظور شهرت طلبی (که هردو بزرگوار را جزء مراجع اجتماعی –سیاسی خود می دانم) بلکه از باب بیان واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر ضرورت همکاری های استراتژیک ایران و روسیه

اندر ضرورت همکاری های استراتژیک ایران و روسیه