مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 ساعت 11:402017-05-01سياسي

بشر از سرزمین ایران برخاسته و به شرق و غرب روانه شد


«ملتی که تاریخ ندارد، یک ملت گمشده و بی هویت است و کوشش دشمنان در این بود که چون عظمت ایران را می دانستند، در قرون اخیر تلاش کردند تا این هویت نشان داده نشود.

- ملتی که تاریخ ندارد، یک ملت گمشده و بی هویت است و کوشش دشمنان در این بود که چون عظمت ایران را می دانستند، در قرون اخیر تلاش کردند تا این هویت نشان داده نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنیاد ایران شناسی در راستای شناساندن جایگاه و نقش فرهنگ ایران در پیشتازی مولفه های رشد جوامع انسانی، همایش گاه نگاری تطبیقی ایران و جهان را روز دوشنبه (11 اردیبهشت ماه) در مرکز همایش های برج میلاد برگزار کرد.

در این همایش که با رونمایی از جدول تطبیقی گاه نگاری ایران و جهان از دوران پارینه سنگی تا پایان عصر آهن همراه بود، آیت الله سید محمد خامنه ای - رییس بنیاد ایران شناسی - از ضرورت ها و نیازهای انجام این طرح ملی و دستاوردهای آن سخن گفت.

وی اهمیت تاریخ را در این دانست که شناسنامه ملیت هاست و هویت ها را مشخص می کند و در مقابله با فرهنگ های دیگر با تاریخ است که هویت ها مشخص می شود.

وی اظهار کرد: ملتی که تاریخ ندارد، یک ملت گمشده و بی هویت است و کوشش دشمنان در این بود که چون عظمت ایران را می دانستند، در قرون اخیر تلاش کردند تا این هویت نشان داده نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشر از سرزمین ایران برخاسته و به شرق و غرب روانه شد

بشر از سرزمین ایران برخاسته و به شرق و غرب روانه شد