مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:002017-05-01پزشكي

مناسب سازی 80 درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی


رییس اداره مامایی وزارت بهداشت گفت:80 درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی، مناسب سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرح بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما و دومین جشنواره ترویج زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: هم اکنون در 365 بیمارستان کشور زایمان طبیعی انجام می شود که در 80 درصد آنها بلوک های زایمانی با استانداردهای روز دنیا مناسب سازی شده است و بقیه نیز تا پایان دولت یازدهم مناسب سازی خواهد شد.

وی با تشریح برنامه های دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان، گفت: نگاه این دولت نسبت به ترویج زایمان های طبیعی در مراکز بیمارستانی بسیار ویژه بود و راه اندازی بلوک های زایمانی استاندارد در سراسر کشور هم از این نگاه ناشی شد.

رییس اداره مامایی وزارت بهداشت با اعلام این که در گذشته در یک اتاق زایمان تا هشت مادر را بستری می کردند که به هیچ عنوان زیبنده کشور ما نبود، افزود: دولت یازدهم برای ترویج زایمان طبیعی، نسبت به توانمندسازی مادران و کادر درمانی بیمارستان ها اهتمام جدی داشته است.

وی توضیح داد: با هماهنگی های به عمل آمده، هم اکنون یک مادر قبل از زایمان طبیعی هشت جلسه آموزش رایگان را پشت سر می گذارد و از سوی دیگر به کادر پزشکی نیز آموزش های لازم ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب سازی 80 درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی

مناسب سازی 80 درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی