مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اردیبهشت 1396 ساعت 14:052017-05-05بين الملل

تاکید تیلرسون به کشورهای جنوب شرق آسیا برای کم کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی


وزیر امور خارجه آمریکا به دولت های جنوب شرق آسیا تاکید کرد تا برای جلوگیری از استفاده کره شمالی از روابط تجاری برای انجام برنامه های تسلیحاتی، - روابط خودشان را با این کشور کم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقام های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا پس از نشست روز پنجشنبه این وزارتخانه گفت: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از وزرای امور خارجه 10 کشور عضو مجمع همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.

سه.

آن خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با پیونگ یانگ کم کنند، چراکه این روابط به کره شمالی امکان می دهد تا برنامه های اتمی و موشکی خود را پیش ببرد.

این اظهار نظر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا جدیدترین اقدام دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور برای تشدید اقدامات علیه کره شمالی و کمک گرفتن از جامعه جهانی برای مقابله با این کشور محسوب می شود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: کره شمالی در بسیاری از کشورهای منطقه حضور دیپلماتیک دارد و مشخص است که می خواهد این روابط را تشدید کند.

وی بدون اشاره به جنبه های مورد نظر برای کاهش روابط دیپلماتیک کشورهای جنوب شرق آسیا با کره شمالی ادامه داد: موضع مشترک مشخص میان آمریکا و کشورهای مذکور درباره کره شمالی این است که نباید به این کشور اجازه دهیم تا با استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید تیلرسون به کشورهای جنوب شرق آسیا برای کم کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی

تاکید تیلرسون به کشورهای جنوب شرق آسیا برای کم کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی