مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اردیبهشت 1396 ساعت 13:552017-05-06سياسي

اخلاق نباید صرفاً در مناظرات تلویزیونی رعایت شود


یک جامعه شناس در رابطه با بحث انتخابات، گفت: اخلاق نباید صرفاً در مناظرات تلویزیونی رعایت شود و این انتظار وجود دارد که اخلاق در همه شئون زندگی اجتماعی نهادینه شود.

- امامعلی دادخواه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در جامعه دینی و انقلابی باید همه موارد شفاف بوده و دین به هیچ وجه نباید ابزار دست فاسدان، رانت خواران و معرکه بگیران شود، پس در این شرایط فاتحه اخلاق خوانده می شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه شاهد بی اعتمادی، اضمحلال سرمایه اجتماعی و فرسایش اخلاقی نسبت به یکدیگر هستیم که ترمیم این شرایط هم چون قندیل غارها، به زمان زیادی نیاز دارد و این نشان می دهد که توجه به اخلاق تا چه حدی مهم است.

این کارشناس جامعه شناسی با بیان این که رعایت اخلاق در مناظره ها و میتینگ های تبلیغاتی ضروری است، خاطرنشان کرد: باید به جای جنجال، عقلانیت و به جای کتمان و لاپوشانی، شفافیت و قانون گرایی جایگزین شود و باید به جای خشونت، فرهنگ گفت وگو در مناظرات حاکم باشد.

دادخواه یادآور شد: عدالت و آزادی که جزو اصول دین و انقلاب است باید در مناظرات رعایت شود، باید اجازه دهیم همه طیف ها و جریانات آزادانه، اندیشه و گفتار خود را که در قانون اساسی آزاد است، بیان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاق نباید صرفاً در مناظرات تلویزیونی رعایت شود

اخلاق نباید صرفاً در مناظرات تلویزیونی رعایت شود