مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396 ساعت 08:102017-05-07پزشكي

هپاتیت c تا سال 1410 ریشه کن می شود


رییس شبکه هپاتیت ایران از ریشه کنی بیماری هپاتیت c تا سال 1410 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید موید علویان 16 اردیبهشت ماه در نشت خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: اعضای شبکه هپاتیت ایران درصدد است تا با کمک بخش های علمی کشور تا سال 1410 بیماری هپاتیت c را در کشور حذف کند که برای تحقق این هدف لازم است سالانه 20 هزار بیمار شناسایی و درمان شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 180 هزار نفر تا 230 هزار نفر در کشور به هپاتیت c مبتلا هستند که بسیاری از آن ها، متأسفانه از بیماری خود مطلع نیستند.

علویان با اشاره به اینکه در مورد هپاتیت B نیز تمام تلاش اعضای شبکه بر حذف این بیماری است، تصریح کرد: در این راستا با انجام واکسیناسیون 98 درصد از نوزادان طی سال های اخیر، شیوع بیماری کاهش یافته است.

رییس شبکه هپاتیت ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه هپاتیت در ایران کمترین شیوع را دارد و از سال 73 واکسیناسیون هپاتیت برای کودکان اجرایی شد به طوریکه هم اکنون شیوع بیماری هپاتیت B و C به ترتیب کمتر از دو و یک درصد است.

وی در ادامه گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر نیز در کشور مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند.

علویان اعتیاد و رفتار جنسی پرخطر را از علل اصلی انتقال هپاتیت B دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی به گروه های هدف و اقشار مختلف از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هپاتیت c تا سال 1410 ریشه کن می شود

هپاتیت c تا سال 1410 ریشه کن می شود