مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396 ساعت 11:312017-05-07اقتصادي

5.6 میلیون بیکار با احتساب اشتغال 44 ساعت در هفته


با محاسبه 44 ساعت کار در هفته،حدود5میلیون و600هزار بیکار در کشور وجود دارد و با رویه موجود بیش از 13 سال طول می کشد که فقط به تقاضای موجود بازار کار پاسخ دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی پورایثار با تحلیل وعده های اشتغالزایی نامزدهای انتخاباتی گفت: این روزها کاندیداهای مخلتف وعده اشتغالزایی متفاوتی می دهند؛ روحانی از ایجاد یک میلیون شغل در سال، قالیباف از اشتغالزایی سالانه یک میلیون و 250 هزا شغل و آقای رییسی نیز از اشتغال سالانه 1.

5 میلیون نفر سخن می گویند.

وی افزود: مسئله اینجاست که طرفداران دولت فعلی بدون توجه به وعده ایجاد یک میلیون شغل روحانی، اعلام می کنند نامزدهایی که وعده های اشتغالزایی می دهند افرادی پوپولیست هستند.

به عنوان مثال آقای صادق زیبا کلام در یک گفتگو معتقد است با توجه به اینکه ایجاد هر شغل بین 100 تا 300 میلیون تومان هزینه دارد، اینکه یکی از کاندیداها اعلام اینکه در طول 4 سال 5 یا 6 میلیون شغل ایجاد می شود یک دروغ پوپولیستی است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پیشنهاد جدی می کنم افرادی که می خواهند اظهار نظر اقتصادی کنند قبل از آن کمی بیشتر مطالعه و تامل در مفاهیم اقتصادی داشته باشند، گفت: اگر طرفداران دولت مدعی هستند ایجاد 5 میلیون شغل با این میزان بودجه عمرانی قابل تصور نیست همین اشکال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5.6 میلیون بیکار با احتساب اشتغال 44 ساعت در هفته

5.6 میلیون بیکار با احتساب اشتغال 44 ساعت در هفته