مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 ساعت 10:052017-05-08پزشكي

اصفهان دارای هزار بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور


اصفهان بیش از هزار بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور دارد.

- "پزشک درمانگاه بخش تالاسمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار چهار درصدی بیماران مبتلا به تالاسمی مینور در اصفهان گفت: هزار و 100 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در اصفهان شناسایی شده است.

حمید حورفر افزود:تالاسمی،بیماری خونی مادرزادی و ژنتیکی است که به علت اختلال در ساختار گلبول قرمز از والدین به فرزندان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه تالاسمی به دو نوع ماژور و مینور تقسیم میشود گفت: این بیماران در نوع ماژور با توجه به وضعیت جسمانی احتیاج به تزریق خون دارند.

حورفر پرهیز از ازدواج های فامیلی ،توجه به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری و طرحِ غربالگریِ به موقع نوزادان را از راه های پیشگیری ازتالاسمی دانست و افزود: رنگ پریدگی، عدم رشد، عفونت مکرر، کم خونی و تغذیه نامناسب در شیر خوارگی از جمله علائم بیماری تالاسمی ماژور است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری به دلیل نقص در ساخت زنجیره هموگلوبین ایجاد می شود و برای جبران کمبود هموگلوبین، بیماران به طور مرتب خون دریافت می کنند گفت: در اثر تزریق خون، آهن در بدن این بیماران جمع شده و باعث تخریب بافت ها و ارگان های داخلی بدن آنان می شودکه نیاز به داروی آهن زدا دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان دارای هزار بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور

اصفهان دارای هزار بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور