مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 ساعت 10:252017-05-08فرهنگي

گزیده ای از شعر لطیف هلمت در نمایشگاه کتاب


گزیده ای از شعرهای لطیف هلمت، شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار کرد عراقی با عنوان "گورستان گل ها" با ترجمه مختار شکری پور درنمایشگاه کتاب ارائه شده است.

- گزیده ای از شعرهای لطیف هلمت، شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار کرد عراقی با عنوان "گورستان گل ها" با ترجمه مختار شکری پور درنمایشگاه کتاب ارائه شده است.

مترجم "گورستان گل ها" درباره این کتاب به ایسنا گفت: این کتاب که توسط نشرثالث منتشر شده، دربردارنده ترجمه 108 شعر از لطیف هلمت، مقدمه مفصل مترجم با نگاهی به زندگی، آثار، جایگاه و ویژگی های شعر این شاعر سرشناس کرد و همچنین بیوگرافی او از زبان خودش است.

شکری پور در معرفی لطیف هلمت اظهار کرد: لطیف هلمت متولد 1947 میلادی و زاده شهر "کفری" از توابع استان کرکوک کردستان عراق است.

او در خانواده ای اهل آیین و تصوف و شعر و ادب متولد شده و پدرش یکی از مشایخ بسیار مطرح طریقت قادریه بوده است.

لطیف هلمت با انتشار نخستین مجموعه شعرش با عنوان "خدا و شهر کوچک ما " در سال 1970 ، چالشی در شعر کردی و میان شاعران کرد پدید آورد.

وی به همراه شاعرانی چون "فرهاد شاکلی" و "احمد شاکلی" از بنیانگذاران نحله ادبی "کفری" کرکوک بود که نقش بسیار تعیین کننده ای در سیر و دگردیسی تاریخی شعر کردی با تاثیرگرفتن از شعر نو جهان و عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزیده ای از شعر لطیف هلمت در نمایشگاه کتاب

گزیده ای از شعر لطیف هلمت در نمایشگاه کتاب