مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اردیبهشت 1396 ساعت 10:102017-05-09پزشكي

تالاسمی قابل پیشگیری و بدون درمان


تالاسمی یکی از بیماری های ژنتیکی است که به دلیل تاثیرات گسترده بر عملکرد بدن انسان در ابعاد مختلف، مشکلات عدیده ای برای مبتلایان ایجاد می کند، - این بیماری قابل پیشگیری است اما به هیچ عنوان درمان نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، به دلیل اهمیت این بیماری و وجود راه های پیشگیرانه موثر، سازمان بهداشت جهانی هشتم ماه می، مصادف با هجدهم اردیبهشت، را به عنوان روز جهانی تالاسمی نام گذاری کرد تا زمینه ای بهتر برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به تالاسمی و انواع آن و خطرات ابتلا به این بیماری محدود کننده، فراهم کند.

مسئول بیماری های ژنتیکی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هدف از نامگذاری هشتم می به نام روز تالاسمی را معطوف کردن توجه مسئولان و مردم به این بیماری به عنوان مسئله ای مهم در ارتقاء سلامت جامعه برشمرد.

دکتر محسن رستگار گفت: فراهم آمدن امکانات درمانی مطابق با استانداردهای جهانی و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و ممانعت از تولد بیمار تالاسمی در کشور، اهداف عمده ای است که همه افراد و سازمان های درگیر این بیماری، به آنها می اندیشند و برای دستیابی به آن تلاش می کنند .

رستگار افزود: تالاسمی واژه ای است که برای نخستین بار در سال 1925 میلادی، یک پزشک متخصص کودکان روی بیماران مبتلا به کمخونی شدید با علائم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاسمی قابل پیشگیری و بدون درمان

تالاسمی قابل پیشگیری و بدون درمان