مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اردیبهشت 1396 ساعت 12:102017-05-12بين الملل

واکنش رسانه های کره شمالی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" رسانه های رسمی کره شمالی روز جمعه خبر انتخاب مون جائه این را به ریاست جمهوری کره جنوبی با سه جمله بیشتر از اعلام خبر پیروزی پارک گئون های رییس جمهور قبلی و مخلوع کره جنوبی در پنج سال پیش، بازتاب دادند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی کی سی ان ای پنجشنبه شب خبری چهار جمله ای در مورد پیروزی مون جائه این که خواهان گفتگو با پیونگ یانگ به موازات فشارها و تحریم هاست، منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از سئول، خبرگزاری کی سی ان ای اعلام کرد: مون جائه این با 41 درصد آرا به عنوان نوزدهمین رییس جمهور کره جنوبی انتخاب شد.

این خبرگزاری سال 2012 تنها یک جمله را به انتخاب پارک گئون های اختصاص داده بود و در آن نه اسم او را اعلام کرده بود و نه آرایی را که او به دست آورده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نتیجه انتخابات سال 2012 را اینگونه اعلام کرده بود: یک زن از حزب سائنوری با اختلاف بسیار اندک رییس جمهور کره جنوبی شد.

مون جائه این که عضو آخرین دولت سابق ترقی خواه کره جنوبی بود، از سیاست آشتی و گفتگو با کره شمالی موسوم به پرتو آفتاب حمایت می کند .

همه ناظران پیش بینی می کنند که او خط مشی خلاف خط مشی پارک گئون های در قبال کره شمالی در پیش بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رسانه های کره شمالی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی

واکنش رسانه های کره شمالی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی