مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 ساعت 11:562017-05-15دانش

دانش آموختگان دانشگاه شریف «ربات خودروی پرنده» ساختند


جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شریف برای اولین بار در دنیا، موفق به طراحی و ساخت ربات تبدیل شونده دو منظوره ای شدند که می تواند مانند یک خودرو روی زمین حرکت کند و در عین حال با تغییر وضعیت ساختاری، - " تیمی از مهندسین و فارغ التحصیلان دانشکده های مهندسی هوافضا و برق دانشگاه صنعتی شریف موفق به توسعه مقیاس بدون سرنشین از خودرو پرنده شدند که مشابه عینا خارجی ندارد.

این ربات ماژولار قابلیت حرکت روی خشکی و هم قابلیت پرواز با تغییر آرایش ساختاری دارد.

این تیم در مسابقات بین المللی نوآوریهای آینده صنعت خودرو در فرانسه موفق به راهیابی بین 24 تیم نهایی از بین 1700 تیم از نزدیک به 800 دانشگاه جهان شده است.

بنا بر این گزارش؛ استارتاپ FlyUPAV متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان دانشکده ی مهندسی برق و هوافضای دانشگاه صنعتی شریف و متخصصین داخلی و خارجی با هدف ساخت خودرو پرنده سرنشین دار برای مصارف داخل شهری مشغول به فعالیت می باشد.

این استارتاپ موفق به ثبت بیش از 4 اختراع بین المللی در آمریکا و سه اختراع ملی در حال تکمیل "پروتوتایپ" ربات ماشین پرنده می باشد.

مهندس علی سالم دانش آموخته ی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشکده ی مهندسی هوافضا و سرپرست این تیم می گوید: ما توانستیم پس از تلاش یک ساله مان روی ابعاد مختلف استارتاپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموختگان دانشگاه شریف «ربات خودروی پرنده» ساختند

دانش آموختگان دانشگاه شریف «ربات خودروی پرنده» ساختند