مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 خرداد 1396 ساعت 11:212017-05-22فرهنگي

در نشست تخصصی موسیقی فیلم ارسباران موسیقی فیلم های موریس ژار بررسی می شود


موسیقی فیلم های موریس ژار آهنگساز فرانسوی در نشست تخصصی موسیقی فیلم 4خرداد با حضور نصرالله داودی آهنگساز، مترجم و پژوهشگر در فرهنگسرای ارسباران بررسی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، موسیقی فیلم های موریس ژار آهنگساز فرانسوی در نشست تخصصی موسیقی فیلم 4خرداد با حضور نصرالله داودی آهنگساز، مترجم و پژوهشگر در فرهنگسرای ارسباران بررسی می شود.

موریس آلکسیس ژار در 13 سپتامبر 1924 در شهر لیون فرانسه متولد شد.

وی در رشته مهندسی در دانشگاه سوربن تحصیل کرد.

او که در طول جنگ جهانی دوم در ارکسترهای نظامی به نوازندگی می پرداخت پس از جنگ وارد کنسرواتوار پاریس و به تحصیل در رشته آهنگسازی مشغول شد.

ژار در سال 1952 نخستین موسیقی فیلم را برای ژرژ فرانجی برای فیلم کوتاه هتل معلولان ساخت و آنچه ژار را به شهرت جهانی رساند همکاری او با دیوید لین ، کارگردان مشهور انگلیسی بود که با فیلم لورنس عربستان (1962) آغاز و پس از آن برای تمامی آثار دیگرش یعنی دکتر ژیواگو (1964) ، دختر رایان (1970) و نهایتا گذری به هند (1984) موسیقی نوشت که علاوه بر دهها جایزه بین المللی موفق به دریافت سه جایزه اسکار نیز شد.

همچنین در خاور میانه و جهان اسلام موریس ژار را بیشتر به لطف دو اثر از مصطفی عقاد یعنی فیلمهای عمر مختار و محمد رسول الله می شناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در نشست تخصصی موسیقی فیلم ارسباران موسیقی فیلم های موریس ژار بررسی می شود

در نشست تخصصی موسیقی فیلم ارسباران موسیقی فیلم های موریس ژار بررسی می شود