مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 09:502017-05-23اقتصادي

فرهنگ می تواند جایگزین نفت شود


ما می توانیم بعد از تصویب قانون کپی رایت جهشی در صادرات کالاهای فرهنگی داشته باشیم که مصادق اقتصاد مقاومتی است و  همچنین در ایران ظرفیت های فرهنگی وجود دارد که می تواند در یک برنامه بلند مدت جایگزین صنعت نفت شود.

- وزیر ارشاد گفت: ما می توانیم بعد از تصویب قانون کپی رایت جهشی در صادرات کالاهای فرهنگی داشته باشیم که مصادق اقتصاد مقاومتی است و  همچنین در ایران ظرفیت های فرهنگی وجود دارد که می تواند در یک برنامه بلند مدت جایگزین صنعت نفت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، صالحی امیری در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با موضوع نمودهای فرهنگ عامه و حقوق مالکیت فکری، بیان کرد: فرهنگ عامه مجموعه ای از آداب و رسومی است که در متن جامعه جاری است و جامعه نسبت به آن واکنش مثبت دارد.

همچنین دارای ریشه های فرهنگی و تمدنی در این جامعه است و با خلقیات ایرانیان منطبق است اما آدابی هم هستند که فاقد ریشه های تاریخی است و با خلقیات ایرانیان منطبق نیست بنابراین باید این دو را از هم تفکیک کنیم.

او ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ که فرهنگ عمومی جزو شاخه های آن محسوب می شود در یک فضای جغرافیایی به سر می بریم که ناشی از محیط فرهنگی ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ می تواند جایگزین نفت شود

فرهنگ می تواند جایگزین نفت شود