مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 16:502017-05-23سياسي

نیاز جدی به مسأله اخلاق و فرهنگ اجتماعی در مسائل فنی


عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیامدهای فرهنگی و اجتماعی سد گتوند، گفت : امیدواریم به رابطه خود با محیط زیست، - اخلاقی تر نگاه کنیم؛ باید دو واحد درسی اخلاق اجتماعی محیط زیست را نیز در میان درس های خود در نظر می گرفتیم، چراکه امروزه به مسأله اخلاق و فرهنگ اجتماعی در مسائل فنی نیاز جدی داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، دکتر عبدالرضا نواح در همایش راهکارها و چالش های سد گتوند، پنل اول با عنوان "توصیف مشکل" که امروز (سه شنبه، دوم خردادماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جامعه سنتی، جامعه ای است که در آن مسئولیت ها شناخته شده است و انسان ها مقید به مسئولیت هایشان هستند؛ پس خطری در جوامع سنتی وجود ندارد.

وی افزود: در دنیای مدرن این اتفاق نمی افتد و انسان ها به دلایلی نسبت به مسئولیت های خود، آگاهی ندارند.

به خصوص در خوزستان می بینید که متفاوت از سایر نقاط کشور عمل می شود و نمونه آن را در انتخابات شوراهای شهر مشاهده کردیم؛ زیرا در خوزستان هنجارها بیشتر شکسته می شوند و برنامه ای هم برای آن نداریم.

این عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه جامعه شناسان در دو مقوله مدرنیته متقدم و مدرنیته متأخر صحبت می کنند، گفت: مدرنیته متقدم، آن است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز جدی به مسأله اخلاق و فرهنگ اجتماعی در مسائل فنی

نیاز جدی به مسأله اخلاق و فرهنگ اجتماعی در مسائل فنی