مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 ساعت 11:102017-05-24فرهنگي

حیات موسیقی ترکمن در خطر است


یک پژوهشگر موسیقی نواحی با تأکید بر این که حیات موسیقی ترکمن در خطر است، گفت: موسیقی ترکمن نیاز به حمایت مسئولان و سرمایه دارد.

بسیاری از هنرمندان موسیقی ترکمن در سال های اخیر از دنیا رفتند و اگر از آن هایی که باقی مانده اند حمایت نشود، - خاموش و فراموش خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،طبق گزارش رسیده، موسی جرجانی- پژوهشگر موسیقی منطقه ترکمن صحرا که سال گذشته در جشنواره موسیقی نواحی ایران به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری معرفی شد، معتقد است: جشنواره موسیقی نواحی ایران تنها جشنواره مختص موسیقی نواحی است که برنامه ریزی شده و با حساب و کتاب است.

او بیان کرد: جشنواره ها به اعتلای موسیقی نواحی کشور کمک می کنند و در این بین جشنواره موسیقی نواحی ایران تنها جشنواره ای است که رسماً و قانوناً به موسیقی نواحی می پردازد.

هیچ جشنواره دیگری این شکل رسمی و قانونی را ندارد و اغلب آن ها فرمالیته هستند.

من در جشنواره های مختلفی حضور پیدا کرده ام و دیده ام که اکثر آن ها حساب و کتاب نداشته اند اما جشنواره نواحی ایران یک شناسنامه قوی دارد که بر اساس آن پیش می رود.

وی افزود: سال گذشته جشنواره موسیقی نواحی ایران بعد از سه سال تعطیلی دوباره برگزار شد که من دو روز آخر آن را در کرمان حضور داشتم و ضمن شرکت در مراسم اختتامیه، اجراهای روز آخر بخش مسابقه را هم تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات موسیقی ترکمن در خطر است

حیات موسیقی ترکمن در خطر است