مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 خرداد 1396 ساعت 10:502017-05-25اقتصادي

خانه های خالی، از سال دوم مشمول مالیات می شوند


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: واحدهای مسکونی خالی، از سال دوم مشمول مالیات می شوند.

- میرحیدر رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مالیات بر درآمد املاک در طبقه بندی مالیات های مستقیم قرار گرفته و مالیات بر اجاره املاک، مالیات بر مستغلات خالی و نهایتا مالیات نقل و انتقال املاک و سرقفلی را شامل می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه چه کسانی مشمول مالیات بر درآمد اجاره هستند، ادامه داد: درآمد هر شخص ناشی از اجاره واحد یا واحدهای مسکونی در تهران تا مجموع 150 مترمربع زیربنای مفید و در سایر نقاط تا مجموع 200 مترمربع زیربنای مفید از مالیات بر درآمد ناشی از اجاره املاک معاف است.

همچنین از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه آن ها مکلف اند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

وی در رابطه با مبنای تشخیص مالیات بر درآمد اجاره، خاطرنشان کرد: مطابق ماده 54 قانون مالیات های مستقیم درآمد اجاره بر اساس قرارداد اعم از رسمی یا عادی مبنای تشخیص مالیات بوده و در مواردی که قرارداد وجود نداشته باشد یا از ارائه آن خودداری شود و یا مبلغ مندرج در آن کمتر از 80 درصد ارقام مندرج در جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور باشد، میزان اجاره بها بر اسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های خالی، از سال دوم مشمول مالیات می شوند

خانه های خالی، از سال دوم مشمول مالیات می شوند