مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 14:202017-05-30پزشكي

موردی از تب کریمه کنگو در قم دیده نشده است


خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در قم دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری الزامی است.

- مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت:خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در قم دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری الزامی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمد مهدی رفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور عنوان کرد: تاکنون موردی از این بیماری کنگو در قم دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری الزامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود:بیماری تب کریمه کنگو موسوم به CCHF بسیار جدی است و ویروس از راههای مختلف سرایت می شود که لازم است در جهت پیشگیری از بیماری تلاش شود.

وی تصریح کرد:این بیماری بین انسان و دام مشترک است و درد و علائم مشخصی در دام ندارد و گاهی تا نیم درجه تب خود را نشان می دهد.

رفیعی در مورد راههای انتقال این بیماری اظهار داشت:گزش کنه و از راه خون فرد مبتلا یا به اصلطلاح راههای عفونت بیمارستانی و خون دام بیمار منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد:افرادی که با دام سر و کار دارند و یا آنانی که خارج از کشتارگاه به ذبح دام می پردازند بیش از همه در معرض بیماری قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از تب کریمه کنگو در قم دیده نشده است

موردی از تب کریمه کنگو در قم دیده نشده است