مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1396 ساعت 08:202017-06-03فرهنگي

دکترای افتخاری ادبیات دانشگاه اسکاتلند برای بهرام بیضایی


مراسم اهدای دکترای افتخاری به بهرام بیضایی با حضور اساتید برجسته دانشگاه سنت اندروز و به دست رییس دانشگاه، پروفسور سالی ماپستون، در روز اول تیرماه 1396 به انجام خواهد رسید.

- ایلنا نوشت: دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، با اهدای دکترای افتخاری ادبیات به بهرام بیضایی، از فعالیت های ادبی و نمایشی این نویسنده، پژوهشگر و کارگردان برجسته تئاتر و سینمای ایران تقدیر می کند.

گروه ادبیات فارسی دانشکده زبان های خارجه و موسسه ایرانشناسی دانشگاه سنت اندروز برنامه ویژه ای تدارک دیده است که طی آن بهرام بیضایی به خاطر شش دهه فعالیت مستمر و خلاقانه در حوزه های پژوهش نمایش و اساطیر، نمایشنامه نویسی و فیلمسازی، دکترای افتخاری ادبیات دریافت خواهد کرد.

این برنامه که به ابتکار سعید طلاجوی (مدیر گروه فارسی) و با همکاری پروفسور علی انصاری (مدیر مؤسسه ایرانشناسی) دانشگاه سنت اندروز برگزار می شود، شامل چندین سخنرانی درباره آثار بهرام بیضایی، نمایش نسخه بازسازی شده اولین فیلم بلند او رگبار (1351) و اجرای انفرادی بخش نخست نمایش شب هزار و یکم (1382) با هنرنمایی مژده شمسایی خواهد بود.

در این برنامه، علاوه بر سخنرانی بیضایی در مورد ضحاک و جمشید ، سعید طلاجوی در مورد دیالوگ بیضایی با سینمای ایران در فیلم رگبار ، پرویز جاهد در مور عناصر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکترای افتخاری ادبیات دانشگاه اسکاتلند برای بهرام بیضایی

دکترای افتخاری ادبیات دانشگاه اسکاتلند برای بهرام بیضایی