مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1396 ساعت 12:252017-06-03فرهنگي

«مریم قادری» سرایش شاهنامه از زبان زنان را به تعویق انداخت


مریم قادری که با موضوع سرایش شعر از زبان زنان شاهنامه دست به قلم بود، از ایجاد وقفه در این کار خبر داد.

- مریم قادری سرایش شاهنامه از زبان زنان را به تعویق انداخت مریم قادری که با موضوع سرایش شعر از زبان زنان شاهنامه دست به قلم بود، از ایجاد وقفه در این کار خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم قادری که با موضوع سرایش شعر از زبان زنان شاهنامه دست به قلم بود از ایجاد وقفه در این کار به سبب سنگینی و پرمسئولیت بودن آن خبر داد.

این شاعر پیش تر از تلاش خود برای ارائه نگاه زنانه به شاهنامه فردوسی و بازآفرینی این اثر با تشویق محمدنوید بازرگان خبر داده و تاکید کرده بود: بنا دارد با نگاهی دوباره به اثر اسطوره ای - افسانه ای شاهنامه ، این اثر را با نگاهی کاملا زنانه از زبان زنان بازآفرینی کند و برهمین اساس بخش هایی را به زبان حماسی از زبان تهمینه همسر رستم سروده است.

این شاعر معتقد است، شاهنامه فردوسی در مواجهه با زنان و بیان دل مشغولی ها، آرمان ها و آرزوهای آنان ساکت است و عمده نقش آنان را در زایش خلاصه می کند.

حتی درباره شخصیت تهمینه، همسر رستم هم اگرچه او را شخصیتی انتخاب گر در گزینش همسر می داند و از این حیث آوانگارد عمل کرده، اما باز هم در سراشیبی تقدیر، نقش این زن را در زایمان سهراب خلاصه می کند و به سرعت از کنار آرمان ها و آرزوهای او می گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مریم قادری» سرایش شاهنامه از زبان زنان را به تعویق انداخت

«مریم قادری» سرایش شاهنامه از زبان زنان را به تعویق انداخت