مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1396 ساعت 09:102017-06-12ورزشي

تظاهرات ده ها هزار نفری کاتالان ها در حمایت از رفراندوم استقلال


ده ها هزار تن از مردم کاتالونیا در حمایت از رفراندوم استقلال این منطقه که قرار است یکم اکتبر برگزار شود به خیابان های بارسلونا آمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از فرانسه، کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه ای کاتالونیا روز جمعه تاریخ اول اکتبر را برای برگزاری رفراندومی جهت استقلال منطقه تحت کنترلش مشخص کرد، این در حالی است که دولت مرکزی اسپانیا برگزاری چنین انتخاباتی را غیرقانونی می داند.

در تظاهرات روز یکشنبه مردم کاتالونیا پپ گوآردیولا، مربی سابق تیم بارسلونا نیز حضور داشت و در مقابل جمعیت به سخنرانی پرداخت.

گوآردیولا درباره رفراندوم پیش روی مردم این منطقه گفت: ما رای خواهیم داد حتی اگر دولت اسپانیا با این مساله موافق نباشد چراکه هیچ راه دیگری وجود ندارد و تنها پاسخ ممکن به شرایط موجود برگزاری این انتخابات است.

در حالیکه پوجدمون نیز در این تظاهرات حضور داشت و شاهد سخنرانی سرمربی سابق تیم باشگاهی بارسلونا بود گوآردیولا همچنین از جامعه جهانی خواست تا از این منطقه در مقابل سوءاستفاده های یک دولت اقتدارگرا حمایت کند.

در این میان در حالی که مقامات بارسلونا برآورد می کنند حدود 30 هزار تن در این رفراندوم حضور پیدا کنند منابع مختلف این آمار را 47 هزار تن اعلام کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات ده ها هزار نفری کاتالان ها در حمایت از رفراندوم استقلال

تظاهرات ده ها هزار نفری کاتالان ها در حمایت از رفراندوم استقلال