مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1396 ساعت 10:502017-06-13پزشكي

وقتی ذهن، جسم را بیمار می کند


یک متخصص اعصاب و روان در همدان به معرفی اختلال روان تنی یا اختلال سایکوسوماتیک پرداخت و گفت: این نوع اختلال در شدیدترین حالت توسط ذهن ایجاد می شود به طوریکه بسیاری از دردهای جسمی به خاطر مشکلات روانی ایجاد و یا تشدید می شوند.

- دکتر مهدی نوبخت در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افکار و هیجان های آدمی نحوه واکنش دهی را تغییر می دهد، اظهار کرد: یکی از واکنش های بدنی انسان، بیماری است و معمولا از این مسأله غافل هستیم که بیماری های جسمانی مانند زخم معده، بیماری قلبی و عروقی و آسم ممکن است تحت تأثیر افکار و احساسات قرار گیرند.

وی افزود: مدت و حتی وقوع این نوع بیماری ها می تواند تحت تأثیر حالت های روانی مبتلایان به آنها قرار گیرد که چنین اختلالی، اختلال روان تنی یا اختلال سایکوسوماتیک نام دارد که به صورت اختلال بدنی تحت تأثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت، توسط ذهن ایجاد می شود، تعریف شده است.

نوبخت عنوان کرد: واژه سایکوسوماتیک از دو کلمه سایکو به معنای روان و سوماتیک به معنای جسم تشکیل شده که معنای فارسی این کلمه به روان تنی معروف است.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روان تنی ایجاد نگرش یکسان به بیماری جسم و روان در افراد است، ادامه داد: بسیاری از دردهای جسمی به خاطر مشکلات روانی ایجاد و یا تشدید می شوند، این دردها می گوید ذه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی ذهن، جسم را بیمار می کند

وقتی ذهن، جسم را بیمار می کند