مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 ساعت 09:152017-06-14اقتصادي

باورهای نادرست اجتماعی، مانع اهدای خون زنان ایرانی


زنان همیشه هدیه دادن و هدیه گرفتن را دوست داشته اند و در این زمینه گوی سبقت را از مردان ربوده اند، اما گویا در یک مورد خاص یعنی اهدای خون قضیه برعکس و به گونه ای دیگر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که سهم اهدای خون مردان و زنان در کشورهای اروپایی با یکدیگر تقریبا برابر است، اما برخی باورهای نادرست اجتماعی در کشور ما مانعی شده تا این نسبت در ایران هم برابر باش، در حال حاضر در کشور ما مردان و زنان در اهدای خون به ترتیب 94 درصد و 6 درصد مشارکت دارند.

ما تصور می کنیم به دلیل اینکه زنان از نظر فیزیولوژیکی با مردان تفاوت دارند و ماهی یکبار خون از دست می دهند، دچار کم خونی هستند و نمی توانند اهدای خون داشته باشند یا اینکه اهدای خون برای آنان کم خونی ایجاد خواهد کرد در حالی که این موضوعات صحت علمی ندارد و به طور مثال در خراسان رضوی زنانی زندگی می کنند که بیش از 70 بار اهدای خون داشته اند و کارت طلایی اهدای خون را بدست آورده اند.

رنگ بندی کارت های اهدای خون بر اساس تعداد دفعات اهدای خون است، باتوجه به اینکه مردان چهار نوبت و زنان سه نوبت در سال می توانند اهدای خون داشته باشند تعداد دفعات خون اهدایی آنان در رنگ بندی کارت ها متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای نادرست اجتماعی، مانع اهدای خون زنان ایرانی

باورهای نادرست اجتماعی، مانع اهدای خون زنان ایرانی