مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 06:512017-06-19بين الملل

هنر در کنترل سیا، علیه کمونیسم


درحالی که ویرانی های ناشی از جنگ جهانی دوم هزینه های سنگین رویارویی نظامی را به دوطرف یادآوری می کرد، قدرت طلبی و منافع این کشورها، کارشناسان و متفکران آن ها را برآن داشت تا برای رسیدن به اهداف خود، - راه ها و ابزارهای دیگری را دنبال کنند.

پیشگفتار کتاب جنگ سرد فرهنگی نوشته فرانسیس استونر ساندرس ثابت می کند سازمان سیای آمریکا در طول دوران جنگ سرد به طور مخفیانه از تمام ابزارهای فرهنگی و هنری در سرتاسر دنیا برای مبارزه علیه کمونیسم و شوروی استفاده می کرده است.

این کتاب، به دلیل استفاده نویسنده از مدارک معتبر موفق شده تا توجه بسیاری را به خود جلب کند.

در گزارش پیش رو با استفاده از کتاب خانم ساندرز، به بیان برخی ازشیوه های سازمان سیا در استفاده از ابزارهای هنری برای جنگ علیه کمونیست و شوروی در دوران جنگ سرد پرداخته شده است.

​ ایالات متحده به دنبال آن بود تا از این طریق هم به تهاجم های کمونیست ها پاسخ دهد وهم خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی معرفی کند.

در همین راستا برنامه ریزی کنفرانس های بین المللی موسیقی، تور اروپاگردی گروه های نوازندگان سیاه پوست، حضور درعرصه تئاتر و ایجاد یک طرح عظیم تئاتر، حمایت از سوررئالیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی درعرصه نقاشی، استفاده از موزه هنرهای مدرن و رادیو اروپای آزاد در دستور کار قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر در کنترل سیا، علیه کمونیسم

هنر در کنترل سیا، علیه کمونیسم