مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 ساعت 04:112017-06-21سياسي

یادداشت/ مهدی چمران شهید چمران پایه گذار مقاومت اسلامی در منطقه


شهید چمران با کمک دوستان خود مانند مرحوم حسن حبیبی و مرحوم صادق طباطبایی، انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا را پایه گذاری و راه اندازی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در روزنامه جام جم نوشت: شهید دکتر مصطفی چمران، شخصیت کم نظیری بود که همه وجودش را خالصانه فقط برای رضای خدا در خدمت مردم گذاشته بود و در این مسیر به مبارزه با طاغوت ها در اقصی نقاط جهان می پرداخت.

ایشان یکی از جوانان بی نظیر کشور بود که توانست در دوران دبیرستان و دانشگاه عنوان شاگرد ممتازی را به خود اختصاص دهد و سپس با استفاده از بورس تحصیلی عازم آمریکا شود.

شهید چمران در ابتدا در دانشگاه تگزاس در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک خود را دریافت کرد و بعد به دانشگاه برکلی در کالیفرنیا رفت و مدرک دکترای خود را در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما دریافت کرد و به این واسطه در دایره تعداد دانشمندان انگشت شمار کره زمین در این رشته قرار گرفت.

او با ارائه پایان نامه خود جهشی در زمینه علمی به وجود آورد و توانست در مراکز تحقیقاتی بزرگ آمریکا که اغلب برای ناسا کار می کردند به کار پژوهش و تحقیق بپردازد، اما کار و اشتغال در تمام طول تحصیل باعث نشد مبارزات سیاسی و مذهبی خود را فراموش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ مهدی چمران شهید چمران پایه گذار مقاومت اسلامی در منطقه

یادداشت/ مهدی چمران شهید چمران پایه گذار مقاومت اسلامی در منطقه