هرمزگان رتبه نخست تنظیم اسناد رسمی در سطح کشورمدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: از طریق سامانه الکترونیکی ثبت اسناد در سال گذشته 253 هزار و 58 سند تنظیم شده است و هر دفترخانه به طور متوسط 2 هزار و 692 سند و ماهیانه 221 سند را تنظیم کرده است که از این بابت استان هرمزگان رتبه اول در تنظیم اسناد رسمی در سطح کشور را داشته است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مهدی هاشمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد: با توجه به شبه تکالیف قضایی اداره ثبت اسناد و املاک این نهاد به قوه قضاییه وابسته است و بیش از 500 هزار خدمت را به مردم ارائه می کند که این شبه قضایی بودن از این باب است که در قوانین و مقررات مختلفی از جمله قانون ثبت، قانون دفاتر اسناد رسمی، قانون تعیین تکلیف ساختمان ها و اراضی فاقد سند رسمی، هیئت های حل اختلاف و هیئت نظارت و دادگاه های بدوی که تشکیل می شوند عضو قاضی نیز دارند و بیش از 30 قاضی در این خصوص با اداره ثبت اسناد و املاک هرمزگان همکاری دارند. وی ادامه داد: مجموعه نیروی انسانی این نهاد در هرمزگان 185 نفر به همراه 97 دفترخانه اسناد رسمی، 37 دفتر ازدواج و 26 دفتر طلاق است. هاشمی افزود: با استفاده از این نیروهای انسانی و فناوری های نوین در سرعت بخشیدن، تسهیل خدمات و ارتقاء سلامت اداری از سامانه های متعددی استفاده کرده ایم که از جمله آن ها می توان به سامانه مدیریت کش برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |