موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان برنامه و بودجه - سازمان تامين اجتماعي - سازمان برنامه - پسر ديگو مارادونا - افزايش تعرفه اينترنت - احياي شب بيست و يكم - بيمارستان ابن الخطيب - جهاددانشگاهي - نشست گروه جي 20 - كارنامه آزمون استخدامي - بيشه دراز - مصدوميت شهريار مغانلو - بادام مامايي - هواپيماي پرسپوليس - دبير هيأت دولت - كشتي پهلواني

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1396 ساعت 10:112017-07-01دانش

نانوزیست سامانه مصنوعی که قادر به تولید هیدروژن است


محققان با استفاده از نانوذرات موفق به ساخت کاتالیستی شدند که قادر به تولید هیدروژن از آب است.

این سامانه با الهام از طبیعت ساخته شده است.

- اخبار دانشگاهی را از کانال اخبار دانشگاهی SNN.

ir" دنبال کنید به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ محققان با استفاده از نانوذرات موفق به ساخت کاتالیستی شدند که قادر به تولید هیدروژن از آب است.

این سامانه با الهام از طبیعت ساخته شده است.

محققان آزمایشگاه ملی آرگونه موفق به ساخت نانوزیست کاتالیستی شدند که می تواند نور خورشید را به هیدروژن تبدیل کند که این کار در دمای محیط و pH خنثی آب صورت می گیرد.

این کاتالیست از پمپ غشایی پروتون و نانوذرات نیمه هادی دی اکسید تیتانیوم تشکیل شده است که درصورت تابش نور سبز قادر به تولید 240 میکرومول هیدروژن در هر ساعت است.

این پروژه گامی موثر به سوی تولید سیستم های زنده مصنوعی به منظور تولید انرژی سبز است.

هیدروژن می تواند به صورت زیست سازگار جایگزین سوخت های فسیلی شود به ویژه که اگر هیدروژن به صورت الکتروشیمیایی ازآب یا الکتروکاتالیستی ساخته شود.

سل های فتوالکتروشیمیایی می توانند برای تولید هیدروژن استفاده شوند به این شکل این سل ها دارای ساختار الهام گرفته از مواد زنده بوده و قادراند آب را برای این کار تجزیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوزیست سامانه مصنوعی که قادر به تولید هیدروژن است

نانوزیست سامانه مصنوعی که قادر به تولید هیدروژن است