مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1396 ساعت 03:252017-07-02فناوري

افزایش شکاف دیجیتالی با اینترنت!


مفهوم شکاف دیجیتالی بیان می کند که در دنیای جدید، بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی میان کشورهای مختلف و همچنین درون جوامع به صورت عادلانه تقسیم نشده است.

- در واقع مردم کشورهای توسعه یافته در مقایسه با مردم کشورهای فقیر دسترسی مشابهی به اطلاعات ندارند و اینترنت به این شکاف دامن زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دنیایی که هر روز بیش از پیش ارتباط افراد در فضای مجازی شکل می گیرد و فناوری اطلاعات ساختارها، روال ها و ارائه خدمات در بخش های مختلف را به طور چشمگیری متحول کرده است، از یک سو شاهد رشد و تکامل برخی از جوامع و از سوی دیگر، شاهد نابرابری های بین المللی در زمینه دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

میزان استفاده جوامع از فناوری اطلاعات و به عبارت دیگر، ضریب نفوذ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در جوامع فعلی به تشکیل یک طبقه بندی منجر شده که پیامد عمده آن شکاف دیجیتالی نام دارد.

شکاف دیجیتالی (DIGITAL DIVIDE) به معنای وجود نابرابری در دسترسی و استفاده از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی (ICT) بین کشورها و جوامع مختلف است.

با توجه به اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شکاف دیجیتالی دارای ابعاد مختلف فنی، اقتصادی، اطلاعاتی، ارتباطی و دسترسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شکاف دیجیتالی با اینترنت!

افزایش شکاف دیجیتالی با اینترنت!