مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1396 ساعت 08:262017-07-02بين الملل

هسته های خفته ناآرامی پشت مرزهای آسیای مرکزی و روسیه


تقویت پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان و برگزاری تعداد زیادی رزمایش در این منطقه حاکی از آن است که شبه نظامیان افراطی از جمله داعش در منطقه به تهدیدی جدی تبدیل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در بیشکک، تقویت پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان، حاکی از آن است که شبه نظامیان داعش در منطقه به تهدیدی جدی تبدیل شدند.

اطلاعات سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه در خصوص تقویت پایگاه های نظامی روس در تاجیکستان و قرقیزستان به دلیل فعالیت های تروریستی از سوی شبه نظامیان داعش در افغانستان، بازتاب بسیار جدی داشته است.

به احتمال زیاد، روسیه اطلاعات موثقی در مورد نیت تروریست ها برای گذر از مرزهای سازمان پیمان امنیت جمعی از طرف تاجیکستان و سپس رسیدن به مرزهای قرقیزستان و تصاحب جنوب روسیه را در اختیار دارد.

وضعیت در مرز افغانستان و تاجیکستان وخیم است پایگاه 201 روسیه یکی از بزرگ ترین واحدهای نظامی این کشور در منطقه است که در شهر دوشنبه و قورغان تپه مستقرشده و تعداد نیروهای آن حدود 7 هزار نفر می باشند.

همچنین در مدت اخیر روسیه رزمایش های مختلفی را با نیروهای نظامی تاجیکستان برگزار کرده است.

این مانورها را به دلیل تعداد پایین شرکت کنندگان، تعداد محدود تجهیزات نظامی اعم از هواپیما و بالگرد و بمب افکن نمی توان رسمی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هسته های خفته ناآرامی پشت مرزهای آسیای مرکزی و روسیه

هسته های خفته ناآرامی پشت مرزهای آسیای مرکزی و روسیه