مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1396 ساعت 13:462017-07-02بين الملل

چامسکی: آمریکا با شتاب به سمت صخره حرکت می کند


«نوام چامسکی» نظریه پرداز آمریکایی گفت: در حالی که جهان برای نجات خود تلاش می کند، آمریکا با شتاب به سمت پرتگاه حرکت می کند.

- نوام چامسکی نظریه پرداز آمریکایی گفت: در حالی که جهان برای نجات خود تلاش می کند، آمریکا با شتاب به سمت پرتگاه حرکت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از شبکه خبری راشاتودی ، این فعال و محقق مشهور آمریکایی در مصاحبه ای مبسوط با کریس هجز مجری برنامه On contact گفت: حداقل دستمزدها باید 20 دلار در ساعت باشد، نئولیبرالیسم استبداد است و حزب جمهوریخواه خود را وقف نابودی زندگی بشر کرده است.

این زبان شناس و فیلسوف آمریکایی 88 ساله که به عنوان استاد بازنشسته با دانشگاه ام ای تی همکاری دارد، در این مصاحبه افزود: ما به سمت یک صخره حرکت می کنیم و بدترین صخره ای که به سمت آن حرکت می کنیم به خاطر نظام های بازار است.

هجز که خود نیز استاد دانشگاه است به همراه چامسکی در این مصاحبه تاریخ نئولیبرالیسم را از اواخر دهه 1970 تا دوران ترامپ بررسی کردند.

چامسکی که اثر جدیدش تحت عنوان مجلس ترحیم برای رویای آمریکا اوایل سال جاری منتشر شد گفت: این تغییر نئولیبرالی، تصمیم گیری ها را از حوزه عمومی به بازار کشید.

این ایدئولوژی مدعی افزایش آزادی است اما در حقیقت استبداد را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چامسکی: آمریکا با شتاب به سمت صخره حرکت می کند

چامسکی: آمریکا با شتاب به سمت صخره حرکت می کند