مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1396 ساعت 15:052017-07-03اجتماعي

«علیصدر»، هدیه ماندگار معلم عشق


دو سال از درگذشت مرحوم «یوسف نجایی» کوهنورد فقید همدانی و کاشف غارعلیصدر می گذرد، مردی که بزرگترین هدیه گردشگری را با زیبایی های منحصربفردش برجای گذاشت.

- دو سال از درگذشت مرحوم یوسف نجایی کوهنورد فقید همدانی و کاشف غارعلیصدر می گذرد، مردی که بزرگترین هدیه گردشگری را با زیبایی های منحصربفردش برجای گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرحوم یوسف نجایی کوهنورد همدانی در سال 1342 در گروه چهار نفره کاشفان غارعلیصدر حضور داشت.

وی متولد 1319 در همدان و بازنشسته آموزش و پرورش بود که سال ها در رشته کوهنوردی تجربه و سابقه گرانبها داشت و از پیشگامان هیمالیانوردی در کشور بود.

این کوهنورد فقید در سال 1342 همراه با مرحوم محمدطاهر همایونی، عین الله بختیاری و عباس رئوفی با ورود به غارعلیصدر، بخش هایی از این غار را کشف کرد.

آغاز فعالیت های کوهنوردی این مرحوم با صعود به قله الوند و دیگر قله های استان همدان در سال 1336 بود که با صعود به قله توچال ادامه یافت و با کسب آموزش های لازم در رشته سنگنوردی و شرکت در کلاس های مختلف و اخذ مدرک مربیگری تداوم یافت.

کسب مقام های اول و دوم در کنگره های کوهنوردی، کلاس کارآموزی زیرنظر مرحوم نجاح در سال 1343، حضور در کلاس مربیگری زیرنظر نوشل در سال 1344، حضور در کلاس برف و یخ زیر نظر پیتر هابلر، حضور در کلاس امداد و نجات زیرنظر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«علیصدر»، هدیه ماندگار معلم عشق

«علیصدر»، هدیه ماندگار معلم عشق