مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1396 ساعت 18:062017-07-03بين الملل

رای الیوم نوشت: پاسخ بسیار نرم قطر به مطالبات کشورهای تحریم‎کننده


قطر در پاسخ بسیار نرم خود به مطالبات کشورهای تحریم‎کننده 3+1 اعلام کرد که حماس را از دوحه اخراج می‎کند و فعالیت‎های یوسف الرقضاوی و شبکه الجزیره و روابط با ایران را کاهش می‎دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل به نقل از منابع آگاه گزارش داد که امیر قطر در پاسخ خود به مطالبات این کشورها و برای مهار تشدید تنش و بحران با کشورهای همسایه خود نرمش بسیاری به خرج داده است.

منابع آگاه به رای الیوم گفتند که انعطاف دوحه شامل موافقت با اخراج اعضای حماس از اراضی قطر، ساکت کردن شیخ یوسف القرضاوی رییس اتحادیه علمای جهان اسلام و شاید مهاجرت وی به استانبول، ملزم کردن شبکه الجزیره به توقف تبلیغات ضد مصری و پرداخت جریمه به قاهره و قطع کل ارتباطات مالی با اخوان المسلمین و بیرون کردن برخی از رهبران کنونی آن از دوحه است.

منابع آگاه درباره پاسخ به مطالبات ضد ایرانی کشورهای تحریم کننده قطر تاکید کردند که دوحه متعهد شد که روابط خود با تهران را کاهش دهد، اما کاهش این روابط باید تصمیم جمعی و با موافقت همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس باشد.

وزیر خارجه قطر امروز با سفر به کویت و دیدار با امیر این کشور که مسئولیت میانجیگری حل بحران شورای همکاری را بر عهده دارد، این پاسخ را تحویل داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای الیوم نوشت: پاسخ بسیار نرم قطر به مطالبات کشورهای تحریم‎کننده

رای الیوم نوشت: پاسخ بسیار نرم قطر به مطالبات کشورهای تحریم‎کننده