مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1396 ساعت 10:362017-07-04پزشكي

افراد بالای 40 سال مراقب تومور غدد بزاقی باشند


یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه افراد بالای 40 سال مراقب تومور غدد بزاقی باشند، گفت: تومور غدد بزاقی با علائمی مانند تورم صورت در نواحی غدد بزاقی و عدم تقارن صورت بروز می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، دکتر بیژن نقیب زاده در آستانه برگزاری سومین سمینار تومورهای سر وگردن با بیان اینکه ترشح بزاق و غدد بزاقی امری ضروری و موردنیاز بدن است، گفت: غدد بزاقی در محدوده دهان، حلق و تاحدودی حنجره قرار می گیرند.

این غدد به دو دسته غده بزاقی بزرگ و کوچک تقسیم می شوند که تحت تاثیر سیستم عصبی، سن و سایر فاکتورها به ترشح بزاق و مرطوب نگه داشتن دهان می پردازند.

وی افزود: ترشح بزاق در هضم، بلع و جویدن غذا بسیار موثر است و علاوه بر آن، نتایج برخی مطالعات، ترشح بزاق را برای حفظ سلامت دندان مهم عنوان کرده اند که البته فوایدی مانند ترشح مواد ایمنی نیز عنوان شده است.

استاد بخش گوش وحلق و بینی بیمارستان لقمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: با افزایش سن، ترشح غدد بزاقی در دهان کاهش می یابد که به افراد توصیه می شود با رعایت رژیم های غذایی خاص این میزان را کنترل کنند.

نقیب زاده در ادامه با توجه به تومورهای غدد بزاقی عنوان کرد: تومورهای این ناحیه به دو نوع خوش خیم و بدخیم دسته بندی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد بالای 40 سال مراقب تومور غدد بزاقی باشند

افراد بالای 40 سال مراقب تومور غدد بزاقی باشند