مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1396 ساعت 08:522017-07-10سياسي

یزد نماد شهر خشتی زنده اسلامی است


استاندار یزد با اشاره به ضرورت حراست از بافت تاریخی یزد، گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد علاوه بر معرفی یک شهر تاریخی، نماد یک شهر خشتی زنده اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمحمد میرمحمدی در پیام خود که به مناسبت ثبت جهانی شهر یزد آورده است، اکنون با دریافت خبر مسرت بخش و افتخارآفرین ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، شاهد افزودن برگ زرین دیگری به افتخارات این دیار سرافراز هستیم.

افتخاری که نه تنها برای ایران بلکه بر صفحه تاریخ برای همیشه خواهد درخشید.

وی در ادامه پیام خود افزود: ثبت بافت تاریخی شهر یزد علاوه بر معرفی یک شهر تاریخی، نماد یک شهر خشتی زنده اسلامی است که در آن گفت وگوی ادیان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف به زیباترین صورت در دل بافت تاریخی این شهر جریان دارد .

استاندار یزد گفت: بافت تاریخی یزد که انواع و اقسام هنرها، فناوری ها، طراحی ها و معماری، سامان یافتگی و سازگاری با طبیعت را در خود دارد گنجینه گران بها و میراث ارزشمندی از گذشتگان این دیار می باشد که با معرفی آن به جهانیان به گرمی از آن استقبال و برای بشریت امروز و فردا و ملل مختلف جهان واجد ارزش های انسانی، فرهنگی و دینی شناخته شد و این دست آورد بزرگ پیشینیان ماست که ما بایستی با دل و جان در حفظ آن بکوشیم تا مردم جهان نسل اندر نسل از ارزش های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد نماد شهر خشتی زنده اسلامی است

یزد نماد شهر خشتی زنده اسلامی است