مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1396 ساعت 11:552017-07-29پزشكي

با زندگی مدارا کنیم تا سرطان نگیریم


محققان دریافته اند که ابتلا به انواع سرطان ریشه روانی دارد و خشم های فروخورده در طولانی مدت جسم را برای ابتلا به سرطان مستعد می کند.

- یک روان شناس تاکید کرد: محققان دریافته اند که ابتلا به انواع سرطان ریشه روانی دارد و خشم های فروخورده در طولانی مدت جسم را برای ابتلا به سرطان مستعد می کند.

جمشید قربانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که افراد مبتلا به اختلالات روان تنی ناخودآگاه اهدافی از جمله جلب توجه، کسب همدردی، اجتناب از مسئولیت و مواردی از این دست را دنبال می کنند، اظهار کرد: سایکوسوماتیک یا اختلالات روان تنی بیماری هایی را شامل می شود که در ظاهر جسمی اند ولی دلایل روانی دارند و در واقع عوامل روانی در شروع، تشدید و ادامه آن ها تاثیر دارند.

این روان شناس با بیان این که هر چه شدت عوامل روان پریشی بیشتر باشد، بیماری روان تنی هم وخیم تر خواهد بود، ادامه داد: به عنوان مثال اگر ابتلا به کولیک روده ای در کودکان عمقی بررسی شود، به این نتیجه می رسیم که این کودکان روابط عاطفی و روانی خوبی با مادران شان نداشته اند.

در بیماری های روان تنی شخص ممکن است که در ظاهر افسرده باشد اما در آن واحد از مشکلات معده، روده، کبد و میگرن رنج ببرد؛ در واقع مسایل روانی پیچیده اند و می توانند زمینه ساز انواع اختلالات جسمی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با زندگی مدارا کنیم تا سرطان نگیریم

با زندگی مدارا کنیم تا سرطان نگیریم