فضا بس ناجوانمردانه آشناست«انتهای خیابان پاستور» به عنوان سندی ثبت شده از یک دوره انتخابات ارزشمند است، اما… - انتهای خیابان پاستور به عنوان سندی ثبت شده از یک دوره انتخابات ارزشمند است، اما… ساسان گلفر در ماهنامه هنر و تجربه نوشت: حفظ بی طرفی و بدون جانب داری به مسائل نگاه کردن، یکی از اصولی است که تهیه کنندگان اخبار و گزارش های خبری حتما باید رعایت کنند و سفت و سخت به آن پای بند بمانند. اما اگر جنس مطلب همان افراد در همان رسانه ، تصویری یا صوتی یا مکتوب، تغییر کند، شاید همین بی طرف ماندن نامطلوب یا آزاردهنده شود. نمی توان یادداشتی نوشت یا برنامه ای تفسیری و تشریحی ساخت که نظر نویسنده یا سازنده یا کارشناس برنامه در آن ابراز نشده باشد و اگر پدیدآورنده بر بی طرف ماندن اصرار ورزد، احتمالا به اثر خود و ارتباطش با مخاطب لطمه خواهد زد. این مسئله که در مورد برنامه های رسانه ای و صرفا اطلاع رسان صادق است ، وقتی وارد حوزه فیلم مستند می شود، اهمیتی صدچندان پیدا می کند. فیلم مستند حتی اگر فقط به عنوان رسانه در نظر گرفته شود، نمی تواند و نباید اثری فارغ از جهت گیری باشد، چه برسد به آن که یک اثر هنری تلقی شود، که باید هم چنین باشد. مستند بلند انتهای خیابان پاستور از قرار معلوم دقیقا از همین جا لطمه دیده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |