مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1396 ساعت 06:252017-08-06سياسي

پیام های دیپلماتیک مراسم تحلیف


بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:در طول سال های پس از انقلاب اگرچه مراسم و اجلاس های بین المللی متعدد و مختلفی با حضور تعداد قابل توجهی از مقامات بلندپایه خارجی در تهران برگزار شده اما در غالب آنها حضور مقامات، به جهت عضویت و ذینفع بودن کشور متبوع شان در آن مجامع و اجلاس های بین المللی به میزبانی تهران بوده است.

مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نوع خود بزرگ ترین مراسم سیاسی و ملی رسمی از نظر حضور تعداد قابل توجهی از مقامات و هیأت های خارجی پس از انقلاب اسلامی به حساب می آید.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری یازدهم مقاماتی از 47 کشور شامل 10 رییس جمهوری 2 نخست وزیر، 6 رییس مجلس، 8 معاون رییس جمهوری، 3 معاون نخست وزیر و.

حضور داشتند.

افزایش حضور مقامات و هیأت های خارجی از 47 کشور به 105 کشور و 9 سازمان بین المللی به فاصله چهار سال، اتفاق ویژه و بی نظیری است که مراسم تحلیف این دوره را از سایر دوره های پیشین خود متمایز ساخته و با توجه به شرایط امروز ایران و منطقه، حاوی پیام خاص منطقه ای و بین المللی است که نباید بسادگی از کنار آن عبور کرد.

در شرایطی که ایالات متحده امریکا و برخی متحدان منطقه ای آن تمام تلاش خود را به کار بردند تا جمهوری اسلامی ایران را به انزوای سیاسی و بین المللی چهار سال ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام های دیپلماتیک مراسم تحلیف

پیام های دیپلماتیک مراسم تحلیف