مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1396 ساعت 18:252017-08-06اقتصادي

بهای باخت رنگ یک صنعت برای تقویت فولاد؟؟؟


صنعت سنگ آهن به عنوان یکی از صنایع بنیادی و مهم بازار سرمایه، وقتی اهمیتش دوچندان شد که در سند چشم انداز 1404 و در طرح جامع فولاد، مقرر شد که ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد.

- اما این اعتراض ها بدون ختم به نتیجه مشخصی، با یک بهت دیگر همراه شد.

در واپسین روزهای برگزاری مراسم تحلیف رییس دولت داوزدهم، نامه ای رسانه ای شد که در آن وزیر صنعت دولت یازدهم خطاب به محمد رضا پورابراهیمی به توجیه مداخله در قیمت گذاری سنگ آهن پرداخت.

در حالی حمایت از فولادی ها علنی شد که همواره فعالان سنگ آهنی با توجه به اوضاع نابسامان صنعت، قیمت گذاری فرآورده های سنگ آهنی بر مبنای قیمت های جهانی را مورد تاکید قرار داده اند، اما نعمت زاده در این اظهارات خود اعلام کرده بود که وزارت صنعت در پاسخ به خواست صنایع پایین دستی زنجیره فولاد مبنی بر مواجه فولاد با رکود و انباشت محصولات فروخته نشده فولاد، به قیمت گذاری و سهمیه بندی سنگ آهن در سال 94 مبادرت ورزید.

بطوری که در فرمول قیمت گذاری سنگ آهنی ها، به طور میانگین 2 درصد از قیمت کنسانتره و گندله آهن به نفع فولادی ها افزایش یافت.

دو وزیر در کابینه یازدهم شاید اطلاع وزیر اقتصاد از این اقدام نعمت زاده در همان سال بود که وی تلاش کرد تا طی نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور، حداقل خواستار بازگرداندن پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهای باخت رنگ یک صنعت برای تقویت فولاد؟؟؟

بهای باخت رنگ یک صنعت برای تقویت فولاد؟؟؟