نقدی بر ویرایشِ عجیب کتاب های درسی / از ویرگول های نابه جا تا "ماده بین یاخته ای"!این پالایش نیست، آلایش است! شما را به خدا پیگیری کنید و جلوی این سقوط را بگیرید. این افراط و تفریط که در علوم مختلف میشود، حاصلی جز سرافکندگی برای نظام آموزشی نخواهد داشت. - *مهرداد خسروی جاسبیاشاره: یادداشت زیر را پدر یک دانش آموز برای اندیشکده آموزش و پرورش عصر ایران فرستاده است. عصر ایران این متن را منتشر و از دیدگاه های دیگر و توضیح دست در کاران مورد اشاره استقبال می کند:اینجانب پدر یک دانش آموز دهم هستم که امسال به رشته تجربی رفته و در آن مشغول تحصیل است. بنده به شدت به ویرایش هایی که در کتابهای درسی دانش آموزان انجام شده است، انتقاد دارم و خواهشمندم این موضوع از طریق آن رسانه محترم، مطرح و پیگیری شود. پیرو تغییرات و ظاهراً اصلاحات ویرایشی که در کتاب های تخصصی علوم پایه علی الخصوص کتاب زیست شناسی انجام شده است، دانش آموزان و حتی اساتید و معلمان نیز دچار سردرگمی و اشتباه شده اند. ویرایش ها بسیار ناکارآمد و غیر اصولی است. انتخاب های انجام شده به شدت غیر حرفه ای و گنگ و نزدیک به هم است. تا جایی که اساساً تسلط معلم در کلاس، روی کتاب و مطالب آن کم شده است و مایه خنده و تمسخر دانش آموزان قرار می گیرند. این کار بنیادین، بدون کوچک ترین کارشناسی انجام شده و متاسفانه روی آن نیز به شدت پافشاری می گردد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |