مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 06:052017-08-12بين الملل

چین: اگر آمریکا به کره شمالی حمله کند پکن مداخله می کند


یک نشریه وابسته به ارگان حزب حاکم چین در سرمقاله خود نوشت: چنانچه آمریکا و کره جنوبی به دنبال اقدام نظامی برای براندازی حکومت کره شمالی باشند، چین جلوی آنها را خواهد گرفت اما اگر کره شمالی دست به حمله موشکی به خاک آمریکا بزند و تهدیدی برای واشنگتن باشد، پکن بی طرف می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، انتشار این مطلب توسط نشریه گلوبال تایمز پس از آن صورت می گیرد که تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت افزایش یافته و این رسانه با نفوذ چینی از هر دو کشور خواسته است تا جایی که می توانند از اظهارات و اقدامات تهدید آمیز دوری کنند.

در بخشی از این مطلب آمده است؛ تاکنون پکن نتوانسته واشنگتن و پیونگ یانگ را از اتخاذ مواضع تند منصرف کند اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که موضع روشنی در قبال تمام طرف ها اتخاذ کند و به آنها بفهماند که اگر اقداماتشان منافع چین را به خطر بیاندازد با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

این روزنامه تاکید کرده است که کره شمالی و آمریکا می گویند به دنبال درگیری نظامی و جنگ نیستند اما این جدال لفظی در حال حاضر به یک بازی افراطی تبدیل شده است که نه کره شمالی و نه آمریکا از تجربه کافی برای کنترل و مهار آن برخوردار نیستند.

نشریه ارگانی چین با بیان اینکه در صورت حمله کره شمالی به خاک آمریکا، پکن بی طرف می ماند، به شدت از اظهارات آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: اگر آمریکا به کره شمالی حمله کند پکن مداخله می کند

چین: اگر آمریکا به کره شمالی حمله کند پکن مداخله می کند