مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 07:552017-08-12بين الملل

نیویورکر: نادانی ترامپ همه را مبهوت کرده است


از مقامات جمهوری خواه و اطلاعاتی ارشد در هشت دولت پرسیدم به نظرشان رییس جمهوری برای موفقیت در صحنه جهانی به چه چیزی احتیاج دارد.

پاسخ ها متعدد بود: پذیرش این واقعیت که روس ها دوست آمریکا نیستند، بیش از این اروپایی که دوستان ما هستند را از خود بیگانه نسازد، حقوق بشر – یکی از بنیان های اصولی هویت آمریکایی – را ترویج دهد و الویت خود را در سفر به کشورهایی همچون عربستان سعودی و لهستان که وی را محدود می سازند قرار ندهد.

بفهمد که برنامه هسته ای کره شمالی نمی تواند به چین سپرده شود، که به هر حال حتی اگر بتواند هم این مساله را به تنهایی حل نمی کند و دریابد که گزینه های نظامی محدود است.

بفهمد بیرون آمدن از قراردادی های تجاری همچون شراکت ترانس-پاسفیک اقتصاد چین را تقویت و نفوذ جهانی این کشور را افزایش می دهد و به ضرر آمریکا است.

از قلدری کردن در برابر همتایان خود دست بردارد و در مورد پرونده قضایی روسیه با همکاری در تحقیقات به جای بی اعتبار کردن آن، کمک کند آن را پشت سر بگذارد.

دیوید گاردون، رییس بخش سیاست گذاری وزارت امور خارجه در دوران کاندولیزا رایس در دولت جورج بوش به من می گوید: "فقدان دانش او مقیاسی بی حد و مرز دارد و مرا مبهوت خود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورکر: نادانی ترامپ همه را مبهوت کرده است

نیویورکر: نادانی ترامپ همه را مبهوت کرده است