مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 09:452017-08-12اجتماعي

بارش شهابی پرساوشی در زیر نور ماه/نحوه عکاسی از آذرگوی ها


در حالی امشب و فردا شب 21 و 22 مردادماه آسمان پذیرای بارش شهاب باران پرساوشی است که به دلیل درخشندگی نور ماه، رصد این پدیده نیاز به آسمان عاری از آلودگی نوری دارد.

- مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شهاب باران پرساوشی امسال گفت: نیمه شب امشب 21 مردادماه در ساعت 23 و 30 دقیقه اوج بارش شهابی پرساوشی است و تا بامداد فردا، یکشنبه 22 مرداد ماه در آسمان سراسر ایران شاهد این بارش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نام صحیح این بارش پرساوشی است، توضیح داد: با حذف حرف پ ، آن برساوشی تلفظ می شود و دلیل آن این است که عرب ها پ نداشتند و آن را برساوشی تلفظ می کردند و در یادداشت های منجمان اسلامی برساوشی آورده شده است.

عتقیقی، با تاکید بر اینکه این شهاب باران تا زمان روشنایی آسمان در بامداد روز بعد یکشنبه 22 مرداد ماه ادامه دارد، یادآور شد: با این وجود ماه کوژ (ماه خمیده) با نور نسبتا زیاد حتی در خارج از شهرها مانع رصد اکثر شهاب ها خواهد شد و تنها آذرگوی های این پدیده و برخی شهاب های پرنور این بارش در مناطق به دور از آلودگی هوا و در بخش هایی از آسمان که از محل قرارگیری ماه دور هستند، قابل مشاهده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش شهابی پرساوشی در زیر نور ماه/نحوه عکاسی از آذرگوی ها

بارش شهابی پرساوشی در زیر نور ماه/نحوه عکاسی از آذرگوی ها