مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 01:552017-08-12سياسي

تعلق سنوات به کارگران در صورت ترک کار


سنوات یا مزایای پایان کار مبلغی است معادل یک ماه آخرین حقوق دریافتی کارگران که کارفرمایان مکلفند در صورت خاتمه قرارداد به هریک از طرق مندرج در ماده 21 قانون کار به آنها پرداخت کنند.

- یک کارشناس حقوق کسب و کار گفت: سنوات یا مزایای پایان کار مبلغی است معادل یک ماه آخرین حقوق دریافتی کارگران که کارفرمایان مکلفند در صورت خاتمه قرارداد به هریک از طرق مندرج در ماده 21 قانون کار به آنها پرداخت کنند.

مصطفی خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مطابق قانون و نیز مصوبه 1387/08/25 مجمع تشخیص مصلحت نظام، حق سنوات یا مزایای پایان کار به هنگام فسخ یا خاتمه قرارداد کار باید به نسبت کارکرد کارگر به وی پرداخت شود.

وی افزود: قانونگذار در ماده 41 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 با الحاق دو تبصره به ماده 7 قانون کار مقرر کرده به کارگران دارای قرارداد موقت نیز به نسبت مدت کارکرد، مزایای پایان کار به ماخذ هر سال یک ماه آخرین میزان مزد پرداخت شود.

به موجب تبصره 4 ماده 7 قانون کار کارفرمایان موظفند به کارگران با قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کار به مأخذ هر سال یک ماه آخرین مزد پرداخت کنند.

خلیلی تاکید کرد: از سوی دیگر ماده 22 قانون کار صراحتا کارفرمایان را مکلف کرده است تا در پایان کار، کلیه مطالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلق سنوات به کارگران در صورت ترک کار

تعلق سنوات به کارگران در صورت ترک کار