مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 23:002017-08-13سياسي

یادداشت حسین انتظامی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد


حضور دکتر سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند جهت فرصت است:مدیریت عالی کشور پس از 4 دهه حکومت، به این بلوغ رسیده که دو سوم وزرای جدید را از بدنه انتخاب کند.

البته ابتدای دولت آقای احمدی نژاد هم تقریبا این اتفاق افتاد ولی بعضا مدیرکل و رییس اداره و کارمند عادی را وزیر کردند که نتیجه اش از قبل معلوم بود.

در مواجهه با برخی موضوعات نوپدید، برای حل و نه انکار آن، نیازمند حضور نواندیشان سنت پایهٔ فقیه بوده ایم؛ امروز با درخشش این حلقه -که عباس صالحی یکی از آنان است- پویایی و جامعیت را در مواجهه با موضوعات نوپدید اثبات خواهد کرد.

خاستگاه کاملا غیرجناحی صالحی، طمع سیاسیون را به حوزه فرهنگ، کور می کند و سبب می شود چالش های احتمالی بدون حیدری-نعمتی شدن، حل شدنی تر شود.

تجربه نشان داده در شرایط حرفه ای حتی سیاسیون هم نگاه فراجناحی می یابند و انرژی خود را به جای چانه زنی، مسأله محور می کنند.

به عبارت بهتر، فراجناحان می توانند فرصت آفرینانِ همگرایی در موضوعات ملی باشند.

سید عباس صالحی برآمده از فرهنگ است؛ اگرچه با شاخه های مختلف هنری به ویژه سینما و تأتر آشنایی دیرین دارد اما کاملا قابل پیش بینی است که بدون غش کردن به یک سمت، وقت او بیشتر به حوزه فرهنگ سپری شود؛ نه حاشیه ها و حاشیه سازی ها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت حسین انتظامی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد

یادداشت حسین انتظامی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد