مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1396 ساعت 11:162017-08-15پزشكي

یافته های جدید محققان آلودگی هوا موجب افزایش استرس دانش آموزان می شود


تحقیقات جدید نشان داده است، کاهش شدید متابولیسم و افزایش هورمون استرس را باید به دیگر آسیب های قرارگیری دانش آموزان در معرض هوای آلوده اضافه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی "، یافته های جدید محققان نشان می دهد، آلودگی هوا علاوه بر بروز آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی های مختلف تنفسی، استرس را نیز افزایش می دهد و متابولیسم را از بین می برد.

این مطالعات از چگونگی تأثیر آلودگی هوا بر هورمون ها پرده برمی دارد و به وضوح نشان می دهد که تا چه حد هوای کثیف می تواند بر روی هورمون ها تأثیر منفی گذارد.

محققان برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر، 55 دانش آموز را برای 12 روز در معرض هوای آلوده قرار دادند و دریافتند، در این زمان میزان هورمون استرس آنها افزایش یافته و متابولیسم آنها نیز بسیار کاهش یافته است؛ این بدین معنیست که می ‎توان گفت قرارگیری در معرض هوای آلوده منجر به از بین رفتن متابولیسم و در نهایت چاقی می شود.

کارشناسان می گویند این مطالعات کمک می کند تا بیشتر رابطه بین آلودگی هوا و نگرانی های بهداشتی را درک کنیم و برای اقدامات مؤثر تصمیم گیری کنیم.

بر اساس آمارهای موجود، سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که 90 درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های جدید محققان آلودگی هوا موجب افزایش استرس دانش آموزان می شود

یافته های جدید محققان آلودگی هوا موجب افزایش استرس دانش آموزان می شود