مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1396 ساعت 13:362017-08-15پزشكي

هشدار به دانش آموزان خطر سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی نیست


کارشناسان تأکید می کنند که خطر استفاده از سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی نیست و حتی کمترین مقدار استعمال آن، منجر به افزایش بیماری های قلبی و ریوی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی "، کارشناسان دانشگاه ویرجینای غربی در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند، تصور اینکه سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سیگارهای معمولی کمتر آسیب می زنند، کاملا غلط است و آنها به یک اندازه برای بدن مضر هستند؛ تنها یک پُک از سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی را افزایش می دهد.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که سیگار الکترونیکی در موش ها باعث آسیب به ریه شده و احتمال عفونت ریوی را در آنها افزایش داده است.

نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی، ریه ها را مسموم می کنند، اثربخشی سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری ها می شوند که در نتیجه، میکروب ها را به صورت بالقوه کشنده تر می کنند.

این تحقیقات ثابت می کند که فرضیه زیان بار نبودن سیگارهای الکترونیکی کاملا اشتباه است و مصرف آن می تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حتی سکته قلبی را افزایش دهد، لذا باید مانع تبلیغاتی شد که نوجوانان دبیرستانی و حتی کوچک تر را تحریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به دانش آموزان خطر سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی نیست

هشدار به دانش آموزان خطر سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی نیست