مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 07:552017-08-16پزشكي

امکان شناسایی مواد آلرژی زا از غذاهای دریایی با نانوحسگرها


محققان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و رازی کرمانشاه نانوحسگری را طراحی و عرضه کردند که قادر است مواد آلرژی زای موجود در غذاهای دریایی را با دقت بالا و هزینه پایین شناسایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مشکلات مربوط به مسمومیت غذایی و در رأس آن حساسیت غذایی ناشی از وجود مواد آلرژی زا سالانه هزینه زیادی را به بشر تحمیل می کند.

هرچند بیشتر ترکیبات آلرژی زا با پختن غذا از بین می روند، اما برخی از آنها در برابر دما مقاوم هستند و همچنان می توانند خطرناک باشند.

از این رو شناسایی و اندازه گیری میزان دقیق این مواد می تواند گامی در جهت کاهش هزینه های ناشی از وجود این مواد محسوب شود که در این راستا محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه با انجام یک پژوهش مشترک آزمایشگاهی موفق به طراحی و ساخت حسگری برای شناسایی مواد آلرژی زا شدند.

دکتر مجتبی شمسی پور، عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تروپومیوسین یکی از ترکیبات حساسیت زای پایدار در برابر دما است، ادامه داد: این مواد در بیشتر غذاهای دریایی وجود دارد و شناسایی ترکیب حساسیت زای تروپومیوسین در غذاهای دریایی هم از لحاظ پزشکی و هم از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان شناسایی مواد آلرژی زا از غذاهای دریایی با نانوحسگرها

امکان شناسایی مواد آلرژی زا از غذاهای دریایی با نانوحسگرها