مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 23:252017-08-19اقتصادي

حضور 3 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه


هاکان چاووش اوغلو معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: ترکیه کارنامه درخشانی در خدمت به پناهجویان دارد و هم اکنون سه میلیون نفر از چهار میلیون پناهجوی سوری ساکن ترکیه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، چاووش اوغلو روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی بشردوستی و گشایش نمایشگاه عکسی به همین مناسبت در نهاد نخست وزیری مدعی شد: ترکیه سالانه با بیش از 6 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه، سرآمد کشورهای مختلف دنیا در کمک به همنوعان در همه گوشه جهان است.

وی سازمان های آفاد، تیکا و کزیل آی ترکیه را سه نهاد معتبر بین المللی در زمینه کمک های بشردوستانه عنوان کرد و افزود: ترکیه با این حالی که هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود، ولی به علت داشتن ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و نیز با الهام از آموزه های اسلامی نخستین کشور در کمک به همنوعان در جهان به شمار می رود.

وی با اشاره به تدوین سه مقطع و افق توسعه برای ترکیه برای سال های 2023، 2053 و 2071 اظهار کرد: در این سه چشم انداز، امدادرسانی و کمک رسانی به همنوعان هم پیش بینی شده است.

رجب آکداغ دیگر معاون نخست وزیر ترکیه نیز در این آیین گفت: کمک به همنوع خود جزو باورهای دینی ملت ترکیه و از مولفه های فرهنگی این کشور محسوب می شود که سابقه تاریخی زیادی هم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 3 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه

حضور 3 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه