مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1396 ساعت 15:502017-08-20بين الملل

گروههای تکفیری، بزرگترین تهدید در اسپانیا


هم اکنون در اسپانیا نزدیک به دو میلیون مسلمان زندگی می کنند که برخی از آنها از اتباع طبیعی اسپانیا هستند و برخی دیگر را خارجی تبارهایی تشکیل می دهند که به این کشور مهاجرت کرده، در آن اقامت می کنند و یا ملیت این کشور را کسب کرده اند.

از سوی دیگر، مرز مشترک آبی و خاکی اسپانیا با برخی از کشورهای شمال آفریقا از طریق دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق و دو شهر مرزی سئوتا و ملییا؛ و نیز از طریق جزایر قناری در اقیانوس اطلس در غرب آفریقا، این کشور را به طور سنتی به یکی از اصلی ترین مسیرهای مهاجرت غیر قانونی از آفریقا به اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی تبدیل کرده است.

این مسئله، در کنار شکل گیری پدیده افراط گرایی اسلامی در چند سال گذشته، به ویژه وقوع حملات تروریستی اخیر علیه شهروندان اروپایی در آلمان، بلژیک و فرانسه، منجر به نگرانی نهادهای امنیتی از تبدیل شدن اسپانیا به کانون جهادگرایی شده است که بازتاب آن گه گاه در مطبوعات و سایتهای خبری اسپانیا به چشم می خورد.

حادثه اخیر تروریستی در بار سلون اسپانیا و چند شهر دیگر که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از صد تن شد نشان از حضور و خطر تفکر تکفیری ها در این کشور دارد.

روزنامه ال موندو دیگر روزنامه اسپانیایی در خبری با عنوان حمله تروریستی در بارسلون ، نوشت :بارسلون روز پنجشنبه ، بدترین کابوس م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروههای تکفیری، بزرگترین تهدید در اسپانیا

گروههای تکفیری، بزرگترین تهدید در اسپانیا