مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 11:052017-08-21پزشكي

میزان تاثیر جنسیت فرزندان اول بر نتایج تشخیص جنسیت قبل از لانه گزینی


تلاش محققان پژوهشگاه رویان برای تشخیص میزان تاثیر جنسیت فرزند یا فرزندان قبلی بر روی نتایج تشخیص جنسیت قبل از لانه گزینی (PGD) به نتیجه رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، والدین همواره آرزو داشته اند که جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند! با وجود توجهات در این زمینه، بررسی های علمی اندکی برای پاسخ به این سوال که چرا برخی خانواده ها نمی توانند به جنسیت مورد نظرشان دست یابند، انجام گرفته است.

به همین دلیل، دکتر نصر اصفهانی، ثریا پناهی، دکتر گورابی، دکتر تولایی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، آزمایشی را طراحی کردند تا نشان دهند جنسیت فرزند یا فرزندان قبلی چه تأثیری بر روی نتایج تشخیص جنسیت قبل از لانه گزینی (PGD) دارد.

بدین منظور، 218 مرد کاندیدای دریافت PGD مراجعه کننده به مرکز باروری و ناباروری اصفهان انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند؛ مردانی که فرزند پسرشان فوت شده بود یا از ازدواج قبلی فرزند پسری داشتند (70 نفر) و مردانی که تنها دارای فرزند دختر بودند (147 نفر).

جنین های پسر طبیعی به این دو گروه منتقل شد و نتایج آن مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این پژوهش که در مجله بین المللی به چاپ رسیده است، نشان می دهد، با وجود یکسان بودن کیفیت جنین های انتقال یافته، درصد لانه گزینی و حاملگی در گروهی که همسرشان قبلا صاحب فرزند پسر بودند، نسبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تاثیر جنسیت فرزندان اول بر نتایج تشخیص جنسیت قبل از لانه گزینی

میزان تاثیر جنسیت فرزندان اول بر نتایج تشخیص جنسیت قبل از لانه گزینی